Tavaly december óta, egy NHH-határozatot követően, minden
internetszolgáltatónak, platformtól függetlenül, a hirdetéseiben,
információs anyagaiban és az általános szerződési feltételek között is
fel kell tüntetnie a maximum elérhető sávszélesség mellett a minimum
garantált értékeket is. Az előírás lényege, hogy a felhasználók jobban
átláthassák az ajánlatokat, illetve, hogy véget vessen a főként az
ADSL-, illetve a mobilinternet-szolgáltatók nagyotmondásának.
Az NHH az elmúlt közel egy évben folyamatosan figyelemmel kísérte a
hirdetéseket és a vállalatok kommunikációját. A DIGI is ennek az
ellenőrzésén akadt fenn, így a mostani esettel együtt már negyedik
alkalommal fedezett fel a Hatóság szabálytalan hirdetési gyakorlatot.
Az NHH közleménye szerint ennél sokkal rosszabb a helyzet az általános
szerződési feltételek terén, ahol a jegyzett 275 szolgáltató közül
143-at vizsgáltak meg, de ezek közül mindössze két kisebb cég felelt
meg teljes mértékben az előírásoknak.
A többi szolgáltató esetében leggyakrabban az volt a probléma, hogy
vagy csak az ÁSZF-ben vagy csak a weboldalon volt megfelelő a
tájékoztatás, bizonyos esetekben pedig egyik helyen sem. A
szolgáltatókat ilyenkor az NHH figyelmezteti a jogsértésről, majd
később újra ellenőrzi őket. Eddig 81 esetben történt utóellenőrzés, s
76 szolgáltatónak sikerült is kijavítani a hiányosságokat, a maradék 5
szereplő ellen pedig piacfelügyeleti eljárás indult.
Az NHH az ellenőrzések folytatása mellett a már vizsgált szolgáltatók
tevékenységét is figyelemmel kíséri. Így került sor az eddigi
legjelentősebb bírság kiszabására is, mivel a hatóság tudomására
jutott, hogy a DIGI Kft. Miskolc nagyobb lakónegyedeiben olyan
szórólapokat terjeszt, amelyeken a le- és feltöltési sebességgel
kapcsolatos fogyasztói tájékoztatás nem felel meg az előírásoknak.
Forrás: HWSW