2009. október 14., szerda

Az Externetnél is megjelent az IPTV


Több hazai alternatív szolgáltató után az Externet is elindította internetalapú televíziószolgáltatását, azaz az IPTV-t. A szolgáltatás műszaki hátterét ezúttal is a Magyar Telekom nyújtja.

Az Externet szolgáltatása ezért alapjaiban nem tér el lényegesen a Nord Telekom, az Enternet, a Datanet, az Interware és a T-Home IPTV-jétől. A rendszer alapját itt is az ADSL-kapcsolat adja, a technikai eszközök (vezetéknélküli hálózati elosztó és beltéri egység) is egyeznek, csupán a vevőegység menüje tér el egymástól, illetve a csatornakínálat. Az Externet előfizetői különböző csomagokban összesen több mint 80 csatornát nézhetnek.

Az IPTV-szolgáltatás általánosságban olyan kényelmi extrákat kínál az előfizetőknek, melyek feleslegessé tehetik a papíralapú műsorújságokat, illetve adott esetben a videomagnót vagy a DVD-felvevőt is nélkülözhetővé teszik. Az ügyfélhez kihelyezett beltéri egység rögzíti az élő adást a merevlemezére, a műsor megállítható, visszatekerhető, és - akár programozottan - rögzíthető is. Az elektronikus műsorújság a legtöbb csatornánál részletes információkkal szolgál a műsorok tartalmáról és a stábról, a fontosabb adatokat kereshető rendszerbe szervezi a felület.

Az Externet összesen négy alapcsomagot és kilenc minicsomagot kínál előfizetőinek, a 28 csatornát tartalmazó Univerzum csomagért 2590, a 41 csatornát nyújtó Univerzum+ csomagért 3290, a 48 csatornás Univerzum++ -ért 3610, a 62 csatornából álló Extráért pedig 4910 forintot kell fizetni. Az előfizetők számára online videotéka is rendelkezésre áll, melyből 200 és 700 forint közti kölcsönzési díj fejében tölthetők le filmek, amelyeket 6-24 órán belül többször is meg lehet nézni.

Internetalapú televíziós szolgáltatást elsőként a Magyar Telekom indított hazánkban T-Home márkanéven - később ez lett a cég összes lakossági vezetékes szolgáltatásának a márkája. A 2006-ban bevezetett rendszer eleinte számos gyermekbetegségtől szenvedett, az előfizetők száma pedig a kényelmi szolgáltatások és a versenyképes ár ellenére nem gyarapodott. A cég a tavaly bevezetett márkastratégiával komolyabb szerepet szánt az IPTV-nek, valamint nyáron nagykereskedelmi konstrukcióban is bevezette a piacra a szolgáltatást. A Magyar Telekom IPTV-ügyfeleinek száma ma becslések szerint meghaladja az ötvenezret.

Forrás: HWSW