Sejtelmes hír jelent meg a a Hello HD szolgáltatás honlapján, mely találgatásokra ad okot, mivel csupán egy mondat, nem nevezve meg egyetlen konkrét sportcsatornát sem:
Tárgyalások zajlanak egy új tévé csatorna elindításáról, bízunk benne, hogy hamarosan Ön is lakásában élvezheti.
Gyanítható, hogy sportcsatornáról lévén szó, a DigiSport-ra céloztak, bár az kérdéses, hogy ezen csatorna kínálatba való felvétele segítene-e a szolgáltató piaci részesedésének növelésén, mely jelenleg 0.4%-os, bár az is feltételezhető, hogy a csatorna MPEG-4 disztribúciójának fejében kedvezményeket, esetleg ingyenességet kap a szolgáltató, így juttatva el a csatornát ügyfeleinek felár nélkül, elsőként külsősként továbbítva a csatornát.
Amennyiben más sportcsatornát sejtetnek, a hír ily módon való publikálása kiváló marketingfogás, hiszen ezen formájában az eseményeket követő ember szinte kivétel nélkül a DigiSport-ot feltételezi.
Október 3.-án lejár a Magyar Televízió 2.-es csatornájának
jelenlegi frekvenciára vonatkozó szerződése, így az m2 normál és
nagyfelbontású műsorának új frekvenciára és műholdra kell költöznie.
Az új műhold az Eurobird 9A lesz, amely a keleti 9 fokon hasonló fedettséget biztosít, mint a jelenlegi Hot Bird műhold (lévén, hogy Hot Bird 7A-ként helyezték először üzembe).
Szeptember közepén elindul a jelenlegi Hot Bird-ös csomag sugárzása a 62-es tp.-en az 11,958(V) GHz-en, így 2 hét áll majd rendelkezésre a kábelhálózatoknak és az egyéni előfizetőknek a váltásra.
Az m2 sugárzását a jövőben már nem az Antenna Hungária végzi.
Ha nem is radikális átrendeződés, de némi mozgás tapasztalható a
gyerektévék piacán: szeptember 19-én a Jetix eltűnik, jön helyére a
Disney Csatorna.
Sajtótájékoztatón jelentette be Maciej Bral, a Disney Csatorna
közép-kelet európai igazgatója - aki egyben a közel-keleti és az
afrikai régióért is felelő ügyvezető -, hogy szeptember 19-én eltűnik a
képernyőről a Jetix, helyére pedig a 98 tévécsatornával rendelkező
Disney Channel nyomul be. Terveik szerint az év végére Európában,
Közel-Keleten és Afrikában 60 millió háztartásban lesz jelen a Disney.
Az [origo] kérdésére az igazgató elmondta, hogy konkrét nézettségi
számokat, elvárásokat nem határoztak meg, de a szerinte piacvezető
Jetix pozícióját mindenképp szeretnék megőrizni, sőt, növelni a nézők
számát. Lapunk aziránt is érdeklődött, hogy 2010-re már nyereséget
vár-e a vezetés, de erre kitérő választ kaptunk, mondván, cégpolitika a
Disney-nél, hogy a bevételről nem nyilatkoznak.
Bral szerint a Disney kultúrától függetlenül ugyanazt viszi a világ
számos országába. Az üzenet, amit afrikai nyelveken, arabul is
megkapnak a kis nézők, nagyjából így foglalható össze: fejezd ki magad,
valósítsd meg álmaidat, szeresd a családod! Az igazgató szerint ezek az
értékek, mint a barátság, a család, mindenhol egyformán érvényesek, így
nincs különbség egy arab országba tervezett műsorfolyam és az USA-ban
látott programok közt.
A csatorna vezetői szerint legerősebb brandjeik az immár jelenséggé lett High School Musical, a Jonas, mely szintén élőszereplős sorozat, három zenész testvérrel, Kevinnel, Joe-val és Nickkel. Kiemelt tartalma a Disney-nek a Phineas és Ferb, melyet "a csatorna DNS-eként" aposztrofáltak, és természetesen erős márka a Hannah Montana:
a szelíd iskolás kislánnyal, ki esténként rocksztár, szinte minden
olyan szülő találkozott már, aki 6-12 éves lányt nevel. Tetszik vagy
sem, de Hannah Montana mostanság kapocs a tini fruskák, kisiskolás
lányok közt akkor is, ha nem értik egymás nyelvét.
Bral szerint fontos, hogy lokalizálják a globális tartalmat, azaz
egyes show-khoz az adott ország popénekesei adják hangjukat. A
csatornának három produkciós központja van Európában (Milánó, London,
Párizs), így ilyen fontosnak is tartják a "lokális produkciók
globalizálását". Példának a Quelli dell' Intervallo című olasz
sorozatot említik, ami annyira népszerű lett hazájában, hogy átvette a
Disney, és sugározza számos más országban (hetven televíziós piacon van
jelen) - bizonyítván, hogy nem csak az amerikai Miki egérben és
Plútóban hisz.
A csatorna erős rajtot vesz, mert kétmillió háztartásban lesz
fogható már szeptemberben. Célközönsége a 6 és 14 éves kor közti
gyereksereg, de a Playhouse Disney című blokkot a 2 és 5 éves kor
köztieknek tervezik, Micimackóval és Tigrissel.
Az Intelsat megállapodott a Globeast, Telefonica és Televisa cégekkel műholdas flottájának használatáról.
A mexikói Televisa ki akarja terjeszteni programjainak nemzetközi terjesztését. A szerződés szerint az Intelsat fogja terjeszteni a cég pay-TV programjait Európában, az Intelsat 905 műholdról, mely a keleti 335.5 fokon található. A Televisa az Intelsat németországi Fuchsttadt-ban lévő teleport állomását használja majd az európai piac eléréséhez.
A Televisa további kapacitást kötött le az Intelsat 11 műholdon, a keleti 317 fokon, hogy új csatornákkal bővíthesse programcsomagját a latin-amerikai kábeltévé szektorban. A megállapodás további kapacitást biztosít a nyugati 99 fokon lévő Galaxy 16 műholdon is, hogy a Televisa növelhesse hazai disztribúciós lehetőségeit.
A Telefonica szintén az Intelsat 905 műholdon bérelt kapacitást, hogy a spanyol piacvezető pay-TV szolgáltatása, a Teuve, bővíthesse kínálatát az Ibériai félszigeten és a Kanári szigeteken.
A Globecast szerződés alkalmi használatú kapacitásról szól, mely magában foglalja az Intelsat egész műholdas flottáját. A több éves szerződés lehetőséget biztosít a Globecast-nak, hogy bármikor kielégítse ügyfelei igényeit, legyen az élő sportközvetítés, különleges esemény vagy friss hír élőben. Az Intelsat 140 transzpondert tart fent a teljes flottája tekintetében, kifejezetten az alkalmi használat (OU) céljára.