2009. szeptember 10., csütörtök

Hello HD - Új sport program - Digisport?


Sejtelmes hír jelent meg a a Hello HD szolgáltatás honlapján, mely találgatásokra ad okot, mivel csupán egy mondat, nem nevezve meg egyetlen konkrét sportcsatornát sem:
Tárgyalások zajlanak egy új tévé csatorna elindításáról, bízunk benne, hogy hamarosan Ön is lakásában élvezheti.
Gyanítható, hogy sportcsatornáról lévén szó, a DigiSport-ra céloztak, bár az kérdéses, hogy ezen csatorna kínálatba való felvétele segítene-e a szolgáltató piaci részesedésének növelésén, mely jelenleg 0.4%-os, bár az is feltételezhető, hogy a csatorna MPEG-4 disztribúciójának fejében kedvezményeket, esetleg ingyenességet kap a szolgáltató, így juttatva  el a csatornát ügyfeleinek felár nélkül, elsőként külsősként továbbítva a csatornát.

Amennyiben más sportcsatornát sejtetnek, a hír ily módon való publikálása kiváló marketingfogás, hiszen ezen formájában az eseményeket követő ember szinte kivétel nélkül a DigiSport-ot feltételezi.

Az Eurobird 9A-ra költözik az m2 műholdas adása!


Október 3.-án lejár a Magyar Televízió 2.-es csatornájának jelenlegi frekvenciára vonatkozó szerződése, így az m2 normál és nagyfelbontású műsorának új frekvenciára és műholdra kell költöznie.

Az új műhold az Eurobird 9A lesz, amely a keleti 9 fokon hasonló fedettséget biztosít, mint a jelenlegi Hot Bird műhold (lévén, hogy Hot Bird 7A-ként helyezték először üzembe).

Szeptember közepén elindul a jelenlegi Hot Bird-ös csomag sugárzása a 62-es tp.-en az 11,958(V) GHz-en, így 2 hét áll majd rendelkezésre a kábelhálózatoknak és az egyéni előfizetőknek a váltásra.

Az m2 sugárzását a jövőben már nem az Antenna Hungária végzi.

Forrás: SAT-TV-RADIO

Eltűnik a Jetix, támad a Disney


Ha nem is radikális átrendeződés, de némi mozgás tapasztalható a gyerektévék piacán: szeptember 19-én a Jetix eltűnik, jön helyére a Disney Csatorna.

Sajtótájékoztatón jelentette be Maciej Bral, a Disney Csatorna közép-kelet európai igazgatója - aki egyben a közel-keleti és az afrikai régióért is felelő ügyvezető -, hogy szeptember 19-én eltűnik a képernyőről a Jetix, helyére pedig a 98 tévécsatornával rendelkező Disney Channel nyomul be. Terveik szerint az év végére Európában, Közel-Keleten és Afrikában 60 millió háztartásban lesz jelen a Disney.


Az [origo] kérdésére az igazgató elmondta, hogy konkrét nézettségi számokat, elvárásokat nem határoztak meg, de a szerinte piacvezető Jetix pozícióját mindenképp szeretnék megőrizni, sőt, növelni a nézők számát. Lapunk aziránt is érdeklődött, hogy 2010-re már nyereséget vár-e a vezetés, de erre kitérő választ kaptunk, mondván, cégpolitika a Disney-nél, hogy a bevételről nem nyilatkoznak.

Bral szerint a Disney kultúrától függetlenül ugyanazt viszi a világ számos országába. Az üzenet, amit afrikai nyelveken, arabul is megkapnak a kis nézők, nagyjából így foglalható össze: fejezd ki magad, valósítsd meg álmaidat, szeresd a családod! Az igazgató szerint ezek az értékek, mint a barátság, a család, mindenhol egyformán érvényesek, így nincs különbség egy arab országba tervezett műsorfolyam és az USA-ban látott programok közt.

A csatorna vezetői szerint legerősebb brandjeik az immár jelenséggé lett High School Musical, a Jonas, mely szintén élőszereplős sorozat, három zenész testvérrel, Kevinnel, Joe-val és Nickkel. Kiemelt tartalma a Disney-nek a Phineas és Ferb, melyet "a csatorna DNS-eként" aposztrofáltak, és természetesen erős márka a Hannah Montana: a szelíd iskolás kislánnyal, ki esténként rocksztár, szinte minden olyan szülő találkozott már, aki 6-12 éves lányt nevel. Tetszik vagy sem, de Hannah Montana mostanság kapocs a tini fruskák, kisiskolás lányok közt akkor is, ha nem értik egymás nyelvét.

Bral szerint fontos, hogy lokalizálják a globális tartalmat, azaz egyes show-khoz az adott ország popénekesei adják hangjukat. A csatornának három produkciós központja van Európában (Milánó, London, Párizs), így ilyen fontosnak is tartják a "lokális produkciók globalizálását". Példának a Quelli dell' Intervallo című olasz sorozatot említik, ami annyira népszerű lett hazájában, hogy átvette a Disney, és sugározza számos más országban (hetven televíziós piacon van jelen) - bizonyítván, hogy nem csak az amerikai Miki egérben és Plútóban hisz.

A csatorna erős rajtot vesz, mert kétmillió háztartásban lesz fogható már szeptemberben. Célközönsége a 6 és 14 éves kor közti gyereksereg, de a Playhouse Disney című blokkot a 2 és 5 éves kor köztieknek tervezik, Micimackóval és Tigrissel.

Forrás: [origo]

Az Intelsat új szerződéseket kötött


Az Intelsat megállapodott a Globeast, Telefonica és Televisa cégekkel műholdas flottájának használatáról.

A mexikói Televisa ki akarja terjeszteni programjainak nemzetközi terjesztését. A szerződés szerint az Intelsat fogja terjeszteni a cég pay-TV programjait Európában,  az Intelsat 905 műholdról, mely a keleti 335.5 fokon található. A Televisa az Intelsat németországi Fuchsttadt-ban lévő teleport állomását használja majd az európai piac eléréséhez.

A Televisa további kapacitást kötött le az Intelsat 11 műholdon, a keleti 317 fokon, hogy új csatornákkal bővíthesse programcsomagját a latin-amerikai kábeltévé szektorban. A megállapodás további kapacitást biztosít a nyugati 99 fokon lévő Galaxy 16 műholdon is, hogy a Televisa növelhesse hazai disztribúciós lehetőségeit.

A Telefonica szintén az Intelsat 905 műholdon bérelt kapacitást, hogy a spanyol piacvezető pay-TV szolgáltatása, a Teuve, bővíthesse kínálatát az Ibériai félszigeten és a Kanári szigeteken.

A Globecast szerződés alkalmi használatú kapacitásról szól, mely magában foglalja az Intelsat  egész műholdas flottáját. A több éves szerződés lehetőséget biztosít a Globecast-nak, hogy bármikor kielégítse ügyfelei igényeit, legyen az élő sportközvetítés, különleges esemény vagy friss hír élőben. Az Intelsat 140 transzpondert tart fent a teljes flottája tekintetében, kifejezetten az alkalmi használat (OU) céljára.