2009. október 9., péntek

MagioSat - tesztel az MGM, a TV Doma és a TV Lux


Mint már beszámoltunk róla, új transzponder tesztel a Magio/T-Home csomagban, ezen most 3 új, tesztelő csatorna tűnt fel: MGM, TV Doma és TV Lux.

A TV Doma és a TV Lux esetében nincs esély, hogy esetlegesen bekerüljön a magyar T-Home csomagjába, viszont ez elképzelhető az MGM csatornáról, mely jelenleg eredeti nyelven, cseh felirattal tesztel az új transzponderen.

Francia nyelven is elérhető az euronews csatorna a MinDig TV-n


Az Antenna Hungária a mai naptól francia nyelven is elérhetővé tette az euronews tesztsugárzását a MinDig TV földi digitális televíziós platformján. A nyelvválasztás lehetőségét az AH egy eddig még nem alkalmazott technikával biztosítja, a nézők ezentúl már a programlistából közvetlenül kiválaszthatják a kívánt nyelvet.

Az euronews műsora a mai naptól kibővült a francia nyelv választásának lehetőségével a MinDig TV programkínálatában. Mint ismeretes, az Antenna Hungária 2009. augusztus végétől kísérleti jelleggel elérhetővé tette az euronews programját a MinDig TV földi digitális televíziós szolgáltatás keretében. A csatorna előfizetési díj nélkül, SD felbontásban, angol, német és francia nyelven érhető el Budapest körzetében a 62-es, Kabhegy körzetében a 61-es, Szentes körzetében pedig a 65-ös csatornán.

A mostani bővítéssel az Antenna Hungária egy újfajta elérési módot tesztel az euronews csatorna különböző verziói kapcsán, a műsor három nyelvű verziója három önálló csatornaként jelenik meg a műsorlistában, így a nézők ezentúl már a programlistából közvetlenül kiválaszthatják a kívánt nyelvet. Az aktuális nyelv megnevezése a műsor nevében szerepel (EN, GER, FR) ezzel is megkönnyítve az új alkalmazás használatát.

Forrás: Antenna Hungária


Új vezető a Hello HD élén


Szabó Péter személyében új ügyvezető van a Hello HD-t üzemeltető HD Platform élén. Elődje, Vaczkó Károly megtartotta technikai igazgatói pozícióját.

A UPC-től érkezett a Hello HD-t üzemeltető HD Platform ügyvezető igazgatói posztjára Szabó Péter, aki októbertől látja el új munkakörét. Az új ügyvezető feladata a fejlesztések vezetése, stratégiák megalkotása illetve a sales és marketing terület irányítása.

Szabó Péter eddigi munkái során, az értékesítés és az értékesítést támogató rendszerek felépítésében és üzemeltetésében szerzett tapasztalatokat. Több mint 17 évet töltött el vezetőként multinacionális környezetben, többek között közreműködött a DHL országos logisztikai hálózatának felépítésében és a kezdetektől részt vett az UPC Direct beindításában és üzemeltetésében is.

Szabó elődje Vaczkó Károly volt, aki technikai igazgatói pozíciója mellett átmenetileg a cég ügyvezetéséért is felelt.

Forrás: Kreatív Online
  

Tízmillióra büntette a DIGI-t az NHH


A Nemzeti Hírközlési Hatóság 10 millió forintra bírságolta a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-t, mert a társaság Miskolcon úgy hirdette szélessávú internetcsomagjait, hogy a fogyasztókat nem tájékoztatta a garantált le- és feltöltési sebességről, csak a legmagasabb elméleti maximum értékeket szerepeltette.

Tavaly december óta, egy NHH-határozatot követően, minden internetszolgáltatónak, platformtól függetlenül, a hirdetéseiben, információs anyagaiban és az általános szerződési feltételek között is fel kell tüntetnie a maximum elérhető sávszélesség mellett a minimum garantált értékeket is. Az előírás lényege, hogy a felhasználók jobban átláthassák az ajánlatokat, illetve, hogy véget vessen a főként az ADSL-, illetve a mobilinternet-szolgáltatók nagyotmondásának.

Az NHH az elmúlt közel egy évben folyamatosan figyelemmel kísérte a hirdetéseket és a vállalatok kommunikációját. A DIGI is ennek az ellenőrzésén akadt fenn, így a mostani esettel együtt már negyedik alkalommal fedezett fel a Hatóság szabálytalan hirdetési gyakorlatot. Az NHH közleménye szerint ennél sokkal rosszabb a helyzet az általános szerződési feltételek terén, ahol a jegyzett 275 szolgáltató közül 143-at vizsgáltak meg, de ezek közül mindössze két kisebb cég felelt meg teljes mértékben az előírásoknak.

A többi szolgáltató esetében leggyakrabban az volt a probléma, hogy vagy csak az ÁSZF-ben vagy csak a weboldalon volt megfelelő a tájékoztatás, bizonyos esetekben pedig egyik helyen sem. A szolgáltatókat ilyenkor az NHH figyelmezteti a jogsértésről, majd később újra ellenőrzi őket. Eddig 81 esetben történt utóellenőrzés, s 76 szolgáltatónak sikerült is kijavítani a hiányosságokat, a maradék 5 szereplő ellen pedig piacfelügyeleti eljárás indult.

Az NHH az ellenőrzések folytatása mellett a már vizsgált szolgáltatók tevékenységét is figyelemmel kíséri. Így került sor az eddigi legjelentősebb bírság kiszabására is, mivel a hatóság tudomására jutott, hogy a DIGI Kft. Miskolc nagyobb lakónegyedeiben olyan szórólapokat terjeszt, amelyeken a le- és feltöltési sebességgel kapcsolatos fogyasztói tájékoztatás nem felel meg az előírásoknak.

Forrás: HWSW

Újabb horgász-vadász tévé indul


A Fishing & Hunting után PV Tv néven még egy hasonló tematikájú kábelcsatorna jelenik meg a magyar televíziós piacon.

A PV Tv 24 órás műsoridejének 60 százalékát a horgászat, 40 százalékát pedig a vadászattal kapcsolatos programok teszik ki. A televízió elsődleges célcsoportjába a 18-50 év közötti férfiak tartoznak, de a csatorna tematikája miatt ide sorolható minden horgász, vadász, halász, természetjáró, természetkedvelő és utazó is.

A horgász-vadász televízió a magyar mellett román, cseh, lengyel és szlovák változatban létezik, de hamarosan elérhető lesz Szlovéniában, Szerbiában, Boszniában és Horvátországban is.

Ugyanilyen tematikával már létezik egy másik csatorna, az IKO Kábeltelevízió által működtetett Fishing & Hunting. A PV Tv képviseletét az a Tematik Kábel Kft. látja el, amely a Nóta Tv terjesztési ügyeit is intézi, és nemrég leigazolt egy korábbi IKO-vezetőt, Csüllög Sándort.

Forrás: FN

A brit CBS csatornák logói


Mint már beszámoltunk róla, elsőként a brit piacon nevezik át a Zone csatornákat, nyilvánosságra hozták a régi-új csatornák azonosítóit.

Egy kreatív ügynökség, a Kemistry, készítette az új logókat, ugyanezen cég nevéhez köthetők a 2005-ben debütált Zone csatornacsalád azonosítói is.

A Zone Thriller-t váltja a CBS Action(piros logó), a Zone Romantica-t a CBS Drama(pink logó), és a Zone Reality-t a CBS Reality(sárga logó).

A Zone Horror egyenlőre, sem nevében sem azonosítójában, nem változik.

Forrás: Broadband TV News