2009. szeptember 15., kedd

A CBS hat tévécsatornát vett Európában


Az NBC és a Disney után a CBS is elkezdte európai terjeszkedését, első körben a Chellomedia hat tematikus adóját vásárolta meg.

A nagy amerikai tévéadók nem titkolt szándéka, hogy Európára is kiterjesszék befolyásukat, ennek előőrseként a Disney, a Fox és az NBC már korábban vásárolt kisebb adókat Nagy Britanniában. Az NBC például egyik sikeres kábelcsatornájának, a Sci-Fi-nek (ma már SyFy néven ismert) az angol változatát is beindította. A CBS az ő példájukat követve járt el, megkereste az USA-n kívüli legnagyobb médiakonglomerátumot, a Liberty Globalt, ami többek között a nálunk is piacvezető UPC tulajdonosa, és vett tőle hat adót.

A szerződés értelmében a Chellomedia Zone-csoportba sorolt csatornái közül a Romantica (szappanoperák), a Thriller (főleg krimik), a Horror és a Reality (valóságshow-k), valamint a Horror +1 és a Reality +1 névre hallgató adók a CBS égisze alatt, új néven sugározzák majd műsoraikat. A Chellomedia így hozzáférhet a CBS több mint 70 000 címet tartalmazó műsortárához, amiben olyan kalsszikusok szerepelnek, mint a Melrose Place, a Dynasty, a JAG, vagy a Star Trek eredeti sorozata, no meg millió tévéfilm, szappanopera és valóságshow, amelyek közül kiemelkedik a Survivor és a többszörös Emmy-díjas The Amazing Race.

A Chellomedia hazánkban sem ismeretlen, így valószínűsíthető, hogy az Európa nyugati felén elkezdett terjeszkedés előbb-utóbb bennünket is érinteni fog, és csak remélhetjük, hogy a CBS nem olyan tempóban fog neki a keleti piacok meghódításának, mint a négy új csatornát tavalyelőtt bejelentő NBC, amely azóta sem tett kézzelfogható lépést annak érdekében, hogy műsorait beindítsa.

Forrás: Index