2009. szeptember 10., csütörtök

Eltűnik a Jetix, támad a Disney


Ha nem is radikális átrendeződés, de némi mozgás tapasztalható a gyerektévék piacán: szeptember 19-én a Jetix eltűnik, jön helyére a Disney Csatorna.

Sajtótájékoztatón jelentette be Maciej Bral, a Disney Csatorna közép-kelet európai igazgatója - aki egyben a közel-keleti és az afrikai régióért is felelő ügyvezető -, hogy szeptember 19-én eltűnik a képernyőről a Jetix, helyére pedig a 98 tévécsatornával rendelkező Disney Channel nyomul be. Terveik szerint az év végére Európában, Közel-Keleten és Afrikában 60 millió háztartásban lesz jelen a Disney.


Az [origo] kérdésére az igazgató elmondta, hogy konkrét nézettségi számokat, elvárásokat nem határoztak meg, de a szerinte piacvezető Jetix pozícióját mindenképp szeretnék megőrizni, sőt, növelni a nézők számát. Lapunk aziránt is érdeklődött, hogy 2010-re már nyereséget vár-e a vezetés, de erre kitérő választ kaptunk, mondván, cégpolitika a Disney-nél, hogy a bevételről nem nyilatkoznak.

Bral szerint a Disney kultúrától függetlenül ugyanazt viszi a világ számos országába. Az üzenet, amit afrikai nyelveken, arabul is megkapnak a kis nézők, nagyjából így foglalható össze: fejezd ki magad, valósítsd meg álmaidat, szeresd a családod! Az igazgató szerint ezek az értékek, mint a barátság, a család, mindenhol egyformán érvényesek, így nincs különbség egy arab országba tervezett műsorfolyam és az USA-ban látott programok közt.

A csatorna vezetői szerint legerősebb brandjeik az immár jelenséggé lett High School Musical, a Jonas, mely szintén élőszereplős sorozat, három zenész testvérrel, Kevinnel, Joe-val és Nickkel. Kiemelt tartalma a Disney-nek a Phineas és Ferb, melyet "a csatorna DNS-eként" aposztrofáltak, és természetesen erős márka a Hannah Montana: a szelíd iskolás kislánnyal, ki esténként rocksztár, szinte minden olyan szülő találkozott már, aki 6-12 éves lányt nevel. Tetszik vagy sem, de Hannah Montana mostanság kapocs a tini fruskák, kisiskolás lányok közt akkor is, ha nem értik egymás nyelvét.

Bral szerint fontos, hogy lokalizálják a globális tartalmat, azaz egyes show-khoz az adott ország popénekesei adják hangjukat. A csatornának három produkciós központja van Európában (Milánó, London, Párizs), így ilyen fontosnak is tartják a "lokális produkciók globalizálását". Példának a Quelli dell' Intervallo című olasz sorozatot említik, ami annyira népszerű lett hazájában, hogy átvette a Disney, és sugározza számos más országban (hetven televíziós piacon van jelen) - bizonyítván, hogy nem csak az amerikai Miki egérben és Plútóban hisz.

A csatorna erős rajtot vesz, mert kétmillió háztartásban lesz fogható már szeptemberben. Célközönsége a 6 és 14 éves kor közti gyereksereg, de a Playhouse Disney című blokkot a 2 és 5 éves kor köztieknek tervezik, Micimackóval és Tigrissel.

Forrás: [origo]